No-follow links

No-follow links: draagt dit bij aan de vindbaarheid van uw website?

Linkbuilding is een ontzettend belangrijk proces voor het verbeteren uw Google-posities. Er bestaan verschillende soorten links: no-follow links en do-follow links. In dit artikel vertellen we u over de verschillen tussen deze links en hoe deze links kunnen bijdragen aan een betere vindbaarheid in Google en andere zoekmachines.

Verschil tussen no-follow en do-follow links

De Google-crawler volgt no-follow links, terwijl dat wel het geval is met een do-follow link. Bij een do-follow link wordt er link juice meegegeven aan de website. Dat draagt weer bij aan een betere vindbaarheid in de zoekmachines. Echter is het wel van belang dat u niet te veel van zulke links naar uw website krijgt: dat kan weer negatieve effecten hebben op uw website. Daarom is het belangrijk om dit gematigd te doen.

Zorg voor een natuurlijke verhouding van links

Linkbuilding is een erg lastige taak. Het mag namelijk niet ‘opvallen’ bij Google, want dan kan uw website bestraft worden door een Google-penalty. Dat zal ervoor zorgen dat uw website helemaal niet meer vindbaar is. Daarom is het belangrijk om niet overmatig te linkbuilden. Ook kunt u kiezen voor een gezonde mix van no-follow en do-follow links. Om die reden dragen no-follow links ook wel degelijk bij aan de vindbaarheid van uw website. Als er te veel do-follow links naar uw website geplaatst worden kan Google ook enigszins argwaan krijgen.

Verscheidene websites, waaronder Wikipedia en Checkmoz, hebben ook veel links naar hun website. Echter zijn niet al deze links do-follow. Er zijn ook verscheidene andere websites die met een no-follow link naar hun website linken.

Een no-follow link is niet alleen interessant voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines, maar ook kunt u daardoor simpelweg meer traffic genereren. Immers kunnen mensen doorklikken naar uw website.

Gezonde mix van links

Als u graag hoger in de zoekmachines wilt staan met uw website is het belangrijk dat u kiest voor een gezonde mix van links. Zo kunt u af en toe kiezen voor een footerlink, soms voor een widgetlink, tekstlinks in een artikel of startpaginalinks. U kunt hierbij variëren tussen no-follow en do-follow links. Het overgrote gedeelte mag echter wel do-follow zijn. Hoe meer bezoekers u kunt behalen, buiten de zoekmachines om, hoe beter dat natuurlijk is.

Trustflow

Trustflow is een getal dat voorspelt hoe betrouwbaar een pagina is gebaseerd op hoe betrouwbare sites de neiging hebben om te linken naar een bepaalde website. Volgens diverse experts focust Google zich voornamelijk op content en worden anchorteksten daardoor minder belangrijk. Een no-follow link heeft misschien geen linkjuice mee, maar kan wel zorgen voor een betere Trustflow.

Nieuwe links verkrijgen?

Bent u op zoek naar nieuwe links voor uw website? Doorzoek dan gerust onze database naar geschikte links voor uw website. Probeer goed te variëren. Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Plaats een reactie