linkbuilding

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is een belangrijke methode waarmee u uw website hoger in Google kunt krijgen. Dat bestaat uit twee verschillende onderdelen: interne en externe linkbuilding. In de praktijk kunt u interne links gemakkelijk toepassen, maar het verkrijgen van externe links kan erg lastig zijn. In dit artikel vertellen we u daar graag meer over.

Interne linkbuilding

Interne linkbuilding werkt erg eenvoudig: u verwijst uw bezoekers door naar andere pagina’s door middels van links. Zo kunt u in het menu verscheidene links kwijt, maar ook kunt u links plaatsen in de footer. In de artikelen op uw website kunt u ook verscheidene links aanmaken naar andere pagina’s. Er zijn zelfs plugins voor WordPress beschikbaar waarmee u gemakkelijk een aantal interne links op een pagina kunt plaatsen.

Het plaatsen van interne links is dus gemakkelijk, maar het is wel belangrijk dat er een strategie achter zit. Naar welke artikelen wilt u graag linken? Probeer vooral te linken naar uw cornerstone content (de artikelen en pagina’s die belangrijk zijn).

Externe linkbuilding

Externe linkbuilding is al iets lastiger. U moet er namelijk voor zorgen dat andere websites naar uw website linken. Daarvoor is een goede mix van verschillende links belangrijk. Zo zult u een aantal links nodig zijn uit uw eigen branche, maar ook links van andere websites. Probeer bij voorkeur links te krijgen van websites die nog maar weinig naar andere websites linken. U kunt links op meerdere manieren verzamelen. Zo kunt u onze database doorzoeken, maar u kunt mogelijk ook ruilen met andere websites.

1. Database met links

In onze database met links kunt u gemakkelijk links kopen. Nadat u afgerekend heeft wordt de link geplaatst op de website met de anchor-tekst naar keuze. Dit is een erg eenvoudige manier van linkbuilding, waarbij u altijd kiest voor links met een hoge autoriteit. U vindt op onze website diverse goede links met een sterke Trustflow.

2. Gastbloggen

Als u wilt kunt u ook gastbloggen op een andere website. Zo kunt u bijvoorbeeld een artikel schrijven op een andere website en hier een link in plaatsen die verwijst naar uw website. Zorg ervoor dat u kiest voor een relevante website.

3. ABC-linkruil

Als alternatief kunt u ook kiezen voor een ABC-linkruil. Dat houdt in dat twee websites niet direct naar elkaar linken. Het werkt erg eenvoudig: website A linkt naar website B, website B linkt naar website C en website C linkt naar website A. Google heeft in dat geval niet door dat het gaat om georganiseerde linkruil. Dat zorgt voor een waardevolle backlink.

4. Geef iets gratis weg

Nederlanders zijn dol op gratis. U kunt er daarom ook eens voor kiezen om iets gratis weg te geven. U kunt bijvoorbeeld iets delen op social media en hopelijk wordt uw website dan weer gedeeld door verschillende mensen. Ook dat kan zorgen voor meer verkeer naar uw website.

5. Zorg voor prachtige content

Als uw website interessant genoeg is zal dat er natuurlijk standaard al voor zorgen dat er veel gelinkt wordt naar uw website. Zorg daarom simpelweg voor prachtige content! Mensen kunnen uw content dan delen zonder dat u daar iets voor terugdoet (behalve het leveren van prachtige content)!

Plaats een reactie